Pályázati és tudományos eredmények hasznosulása

Kreatív ipar

A látogató központok szerepe az ökoturizmus fejlesztésében, az orfűi Medvehagymaház Látogatóközpont és a pécsi Zöld Zóna látogatóközpont példáján

A kiállítások, múzeumok és látogatóközpontok között jelentős különbség, hogy előbbiek önmagukban jelentenek vonzerőt, programot, míg a látogatóközpont mindezek mellett egy olyan centrális tér, ahol a szűkebb, vagy tágabb környék kínálatát is összegezzük oly módon, hogy kezdő, vagy végpontja lehet a környék további felfedezéséhez, túrához.

Jó példa erre az Orfűi Medvehagyma Ház Látogatóközpont3. A látogatóközpont gyűjtő helye az ökoturizmus iránt érdeklődő csoportoknak. Először betekintést kapnak a tájegység geológiai felépítésébe, majd megismerkednek a növény és állatvilággal. A 3D virtuális térképben „átrepülhetnek” a modellezett táj felett, közben fotókat és videókat tekinthetnek meg a térség turisztikai kínálatáról. Megismerhetik a helyi hiedelmeket, népmeséket, melyeket minél változatosabb módszerekkel mutatunk be, ötvözbe a hagyományos anyagszerű installációkat az animációkkal, interaktív vizuális játékokkal. Az ajándékboltban vásárolhatják meg a témához kapcsolódó tárgyakat, ugyanitt kapnak tájékoztatást egyéb kiállításokról, látnivalókról. Mindezek után a turista elindulhat a természetbe, ahol találkoznak ugyanezekkel a képződményekkel, őshonos állatokkal, növényekkel, további információkhoz, élményekhez juthatnak. A látogatóközpont tehát egy komplex, átgondolt rendszer egyik, talán legfontosabb eleme, kiindulási pont. Turizmusszervezési szempontból fontos, hogy ennek a rendszernek más elemei is működjenek a térségben. Tanösvények, információs táblarendszer, kölcsönös hivatkozás a rendszer egyes elemeire, más helyszíneken, minőségi szolgáltatók (szállás, étkezés, kézművek, hagyományőrzők stb.), kerékpárutak, turistajelzések.

BővebbenTurisztikai és Vidékfejlesztési Tanulmányok. 2016. december I. évfolyam III. szám. Pp. 61-67. ISSN 2498-6984

Comments are disabled.